Poradnik dla praktyków biznesu
Firma-Ludzie-Zyski
Kazimierz F. Nalepa
Blogi:

Uwaga i czujność w biznesie

Klient:

„Ćwiczyłam w pracy korzystne dla siebie nastawienia i zachowania. Moja świadomość otoczenia wokół mnie, tego widocznego i tego niewidocznego, bardzo dziś wzrosła.

Byłam czujna, szczególnie, że miałam spotkanie z prezesem firmy, z którą wchodzimy w kooperację oraz osobami z jego bliskiego otoczenia. Zauważyłam, że bycie czujnym jest bardzo ciekawe – umysł pracuje jak peryskop łodzi podwodnej. Wsłuchiwałam się w różne sygnały. Czułam większą swobodę w kontaktach z innymi. Dawniej sądziłam, że swoboda wyrasta z partnerstwa, dziś nauczyłam się, że ta swoboda wyrasta z przeświadczenia, że wiem, co się dzieje ze mną i wokół mnie.”

Komentarz:

Gratulacje, robisz duże postępy. Czujność i uwaga jest podstawą sprawnego działania w niesprzyjającym, a zwłaszcza wrogim czy podstępnym środowisku. Warto także, by ta czujność nie była widoczna dla otoczenia i aby się łączyła z lekkością, swobodą i ciekawością. Ten rodzaj działalności redukuje Ignorancję czyli po prostu głupotę nierozpoznawania istotnych zachowań i zależności we własnym biznesowym otoczeniu.

 

0 comments:

Dodaj komentarz