Poradnik dla praktyków biznesu
Firma-Ludzie-Zyski
Kazimierz F. Nalepa
Blogi:

Zachowania i intencje ludzi

Pułapki i manipulacjeKlient: „Dałam się wciągnąć w dyskusje przy stole. Dyskusja miała na celu „sprowokować i wkurzyć” tych, co tam siedzieli. Nie rozpoznałam od razu tej pułapki i dałam się wciągnąć w nią „na poważnie”. Brak reakcji, czy też kontrargumentów, na moje wnioski, doprowadził mnie prawie do szału. Kiedy złapałam wreszcie o co w tej rozmowie chodzi prowokatorowi, zmieniłam strategię, ale już nie miałam tyle energii, żeby wygrać, lub się chociaż z wdziękiem obronić. Trzeba było wcześniej uważać i myśleć, zanim się zacznie rozmowę. To była dobra lekcja Uśmiech)))”  To był wpis klienta w ramach treningu: Zaawansowane Programy Sukcesu.

Kazimierz F. Nalepa – komentarz:

Osoba, która to sprowokowała miała taki zamiar od początku. Jest w tym dobra, ma wprawę i lubi tak postępować. Cieszy ją jak partnersko nastawieni ludzie nie rozpoznają zastawianych przez nią pułapek i mówią co myślą i czyją naprawdę. Ona wtedy umiejętnie to rozgrywa.

Warto zawsze rozpoznawać ludzkie intencje oprócz powierzchownych zachowań. Można z tego zrobić bardzo wartościowy nawyk. Przy okazji sam wpadłem w drugi dzień świąt w podobną zasadzkę. To brak uważności mnie zgubił.  Dobra lekcja.

 

0 comments:

Dodaj komentarz