Poradnik dla praktyków biznesu
Firma-Ludzie-Zyski
Kazimierz F. Nalepa
Blogi:

Trudny przełożony 03 – Konflikt stylów w relacji

Trudne relacje 03

W poprzednim artykule omówiłem z czego składają się wszystkie relacje.

I tak ludzie w stosują następujące sposoby działania we wzajemnych relacjach:

  • Partnerstwo
  • Dominacja
  • Gra
  • Uległość
  • Rozpoznanie – Ignorancja

A teraz pokażę jak różniły się style przełożonego i podwładnego.

 

Decyzja klienta

Przez sześć miesięcy klient próbował się on sam uporać z nową sytuacją. Stracił jednak nadzieję, że da rady zrobić to sam.

Klient ma do wyboru:

  • poddać się i pozwolić by jego sytuacja dalej się pogarszała
  • znaleźć sobie pracę w innej firmie (uciec od problemu)
  • podjąć pojawiające się trudne wyzwanie i zwiększyć swoje kompetencje tam, gdzie to da największe efekty a następnie zadecydować do dalej robić.

Klient [5-080] wybrał tą ostatnią opcję. Aby dobrze zrozumieć jakie umiejętności powinien on rozwinąć aby dobrze radzić sobie ze zmasowaną krytyką i atakiem bezpośredniego przełożonego dokonaliśmy porównania profili władzy i wpływu obu tych osób. Zamieszczam je poniżej.

Trudne relacje 03a

 

 

 

 

 

 

Trudne relacje 03bJuż z pobieżnego porównania obu tych profili wynika, że klient ma do czynienia  z odmiennym od swojego stylem sprawowania władzy i wpływu w organizacji. Jeśli dodamy do tego wynikający ze strategii przełożonego zamiar pozbycia się klienta z organizacji po uprzednim obniżeniu jego znaczenia mamy dobrze zarysowany kontekst potrzeb rozwojowych klienta.

Przyjrzymy się teraz uważniej różnicom pomiędzy stylami sprawowania władzy i wpływu przez przełożonego i podwładnego (klient). C.d. w następnym artykule

 

W ramach działalność TMTgroup.pl skutecznie usprawniamy relacje zawodowe oraz prywatne w interesie naszego klienta. Zainteresowanych prosimy o kontakt: biuro@TMTgroup.pl

 

 

 

 

 

0 comments:

Dodaj komentarz