W poprzednim artykule omówiłem z czego składają się wszystkie relacje.
I tak ludzie w stosują następujące sposoby działania we wzajemnych relacjach:
- Partnerstwo
- Dominacja
- Gra
- Uległość
- Rozpoznanie – Ignorancja
A teraz pokażę jak różniły się style przełożonego i podwładnego.
Decyzja klienta
Przez sześć miesięcy klient próbował się on sam uporać z nową sytuacją. Stracił jednak nadzieję, że da rady zrobić to sam.
Klient ma do wyboru:
- poddać się i pozwolić by jego sytuacja dalej się pogarszała
- znaleźć sobie pracę w innej firmie (uciec od problemu)
- podjąć pojawiające się trudne wyzwanie i zwiększyć swoje kompetencje tam, gdzie to da największe efekty a następnie zadecydować do dalej robić.
Klient [5-080] wybrał tą ostatnią opcję. Aby dobrze zrozumieć jakie umiejętności powinien on rozwinąć aby dobrze radzić sobie ze zmasowaną krytyką i atakiem bezpośredniego przełożonego dokonaliśmy porównania profili władzy i wpływu obu tych osób. Zamieszczam je poniżej.
Już z pobieżnego porównania obu tych profili wynika, że klient ma do czynienia z odmiennym od swojego stylem sprawowania władzy i wpływu w organizacji. Jeśli dodamy do tego wynikający ze strategii przełożonego zamiar pozbycia się klienta z organizacji po uprzednim obniżeniu jego znaczenia mamy dobrze zarysowany kontekst potrzeb rozwojowych klienta.
Przyjrzymy się teraz uważniej różnicom pomiędzy stylami sprawowania władzy i wpływu przez przełożonego i podwładnego (klient). C.d. w następnym artykule
W ramach działalność TMTgroup.pl skutecznie usprawniamy relacje zawodowe oraz prywatne w interesie naszego klienta. Zainteresowanych prosimy o kontakt: biuro@TMTgroup.pl
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.