Poradnik dla praktyków biznesu
Firma-Ludzie-Zyski
Kazimierz F. Nalepa
Blogi:

I. Nowe rynki – szukamy rezerw w sprzedaży

# I. Nowe rynki, obszary czy nisze, które jeszcze nie eksplorowaliśmy.

Rezerwy_w_sprzedaży_I

 

Jest bardzo dużo obszarów do których nie docieramy sprzedażowo z różnych powodów. Niektóre z nich polegają na tym, że:

  • mamy za mało pieniędzy, ludzi i czasu by przeszukiwać systematycznie szerokie przestrzenie możliwości
  • nie mamy intuicji, która nam trafnie podpowiada gdzie szukać a gdzie nie
  • nie umiemy przeszukiwać nieznanych nam obszarów
  • uwierzyliśmy, że tam nic dla nas ciekawego nie ma
  • nie szukamy w obszarach, które by nas zmuszaly do dużych zmian w sposobie działania

 

Przy wyszukiwaniu atrakcyjnych obszarów sprzedaży główne trudności polegają na:

  1. wyjściu poza dotychczasową logikę myślenia i szukania
  2. możliwie szybkim wyborze obszarów gdzie szukamy.

Obie te trudności nie są łatwe do przekroczenia. Jest to jednak możliwe.

A żeby nie było gołosłownie, to krótka historia. Na bardzo trudnym rynku, gdzie ceny schodziły do prawie do poziomów bliskich kosztom, trzeba było się bardzo starać o przychylność klientów a oni sami odkładali płatności tak daleko jak tylko mogli, jedna firma zadała sobie trud zdecydowanego przeszukania rynków, na których do tej pory nigdy nie była.  Oczywiści trochę ją to kosztowało. Nie obyło się także bez ryzyka. Jednak firma,  o której tu piszę otwarła dla siebie zupełnie nowy i atrakcyjny rynek. Po opanowaniu tego rynku będzie się na nim dalej rozrastać.

A ci którzy się zasklepili w dotychczasowym sposobie działania maja bardzo duże problemy. A ponieważ sam także doświadczyłem pułapki wysychających rynków zbytu, to musze przyznać, że łatwe są tylko takie działania, które są łatwe. Cała reszta wymaga wyjścia poza dotychczasowy model myślenia i działania. I to często nie jest proste. No chyba, że firma cały czas przeszukuje rozległe zbiory możliwości w zakresie zbytu. Jeśli tak robi nawet wtedy kiedy ma dobrą sytuację, to zasługuje na duży szacunek.

 

Jak działamy:

  1. Wstępnie rozpoznajemy w firmach rezerwy możliwości pozwalające na zwiększenie sprzedaży:
    1. jak duże są rezerwy możliwości: proste – zablokowane – ukryte
    2. w jakich obszarach się znajdują
  2. Proponujemy firmom dokładne:
    1. określenie korzyści związanych z uruchomieniem rezerw
    2. stworzenie strategii uruchomienia wybranych rezerw
    3. rozpoznanie struktury i wielkości posiadanych rezerw prostych, zablokowanych i ukrytych
  3. Firma następnie może:
    1. samodzielnie wdrożyć opłacalne zmiany
    2. samodzielnie utrzymywać sprzedaż na zwiększonym poziomie
    3. wdrożyć opłacalne zmiany z naszym wsparciem
    4. utrzymywać sprzedaż na zwiększonym poziomie z naszym wsparciem

Wstępną analizę wielkości rezerw w firmie potencjalnego klienta wykonujemy bezpłatnie. Jest ona podstawą do rozmów o zakresie możliwej współpracy. Jeśli chcą Państwo dostać więcej informacji proszę nam wysłać dane do kontaktu:  biuro@TMTgroup.pl

0 comments:

Dodaj komentarz