Poradnik dla praktyków biznesu
Firma-Ludzie-Zyski
Kazimierz F. Nalepa
Blogi:

VII obszarów rezerw w sprzedaży

Rezerwy Sprzedaży

W ciągu ponad 30 lat mojej praktyki zawodowej nie spotkałem jeszcze firmy, w której sprzedaż nie mogła by był lepsza. Oznacza to, że istnieją w firmach rezerwy sprzedaży, które są nieuruchomione. W związku z tym nie przynoszą one firmie zysków i nie poprawiają pozycji rynkowej. Są tylko potencjalna mozliwościa zysków. A to w obszarze biznesu brzmi jak bardzo poważny zarzut.

Rezerwy sprzedaży 2016.06.11

Na ogół firmy rozwijając sprzedaż dochodzą do poziomu gdzie muszą już wyraźnie zmienić logikę postępowania. Z reguły na taką, która jest trudniejsza, bardziej złożona. Czasami wymaga to radykalnych zmian a czasami ogromniej cierpliwości i precyzji. I na tym etapie większość firm się zatrzymuje.  Podobnie zresztą jest z osiągnięciami w sporcie. Najlepsi musieli pokonać wiele barier na drodze rozwoju swoich osiągnięć i pomagali im w tym dodatkowo silne wyspecjalizowani ludzie. Najlepsi sportowcy nie doszli do takich wyników wyłącznie samodzielnie i chodząc na 2 dniowe szkolenia co pół roku.

 

Obecną sytuację na rynku rozumiem w ten sposób, że zagęszcza się konkurencja, a ilość podmiotów obsługujących dany obszar rośnie szybciej niż ilość pieniędzy, które klienci chcą nam płacić (są oczywiście także rynki o większej wygodzie działania). Większość firm wyczerpała już możliwości tradycyjnych metod dbania o swój bieżący i perspektywiczny sukces sprzedażowy. Dlatego trzeba poszukać dokładniej i bardziej systemowo nowych możliwości albo tkwić w dotychczasowych rozwiązaniach.

 

Z mojego doświadczenia wynika, że są trzy zasadnicze grupy powodów, dla których firmy mają nieuruchomione rezerwy sprzedażowe:

  1. nie szukają systemowo we wszystkich obszarach, które na sprzedaż wpływają
  2. nie umieją rozpoznawać własnych rezerw: prostych, zablokowanych i ukrytych
  3. mają zbyt mało Ambicji, Siły sprawczej i Kompetencji aby rezerwy znaleźć, uruchomić i utrzymać ich wykorzystanie, gdyż nie zawsze jest to takie banalnie proste.

 

W następnych wpisach omówię po kolei te trzy grupy powodów.

 

Jak działamy:

  1. Wstępnie rozpoznajemy w firmach rezerwy możliwości pozwalające na zwiększenie sprzedaży:
    1. jak duże są rezerwy możliwości: proste – zablokowane – ukryte
    2. w jakich obszarach się znajdują
  2. Proponujemy firmom dokładne:
    1. określenie korzyści związanych z uruchomieniem rezerw
    2. stworzenie strategii uruchomienia wybranych rezerw
    3. rozpoznanie struktury i wielkości posiadanych rezerw prostych, zablokowanych i ukrytych
  3. Firma następnie może:
    1. samodzielnie wdrożyć opłacalne zmiany
    2. samodzielnie utrzymywać sprzedaż na zwiększonym poziomie
    3. wdrożyć opłacalne zmiany z naszym wsparciem
    4. utrzymywać sprzedaż na zwiększonym poziomie z naszym wsparciem

Wstępną analizę wielkości rezerw w firmie potencjalnego klienta wykonujemy bezpłatnie. Jest ona podstawą do rozmów o zakresie możliwej współpracy. Jeśli chcą Państwo dostać więcej informacji proszę nam wysłać dane do kontaktu:  biuro@TMTgroup.pl

0 comments:

Dodaj komentarz