Poradnik dla praktyków biznesu
Firma-Ludzie-Zyski
Kazimierz F. Nalepa
Blogi:

#3. Rozwinięte opisy naszych usług

Rynek usług prawnych - wązkiRozwinięte opisy niektórych usług, które świadczymy

 

1. Nowe i opłacalne zlecenia dzięki rozpoznaniu krytycznych spadków lojalności u klientów, których chcemy pozyskać

  • Rozpoznawanie firm i obszarów, gdzie klient jest niezadowolony z dotychczasowej obsługi prawnej
  • Analiza bieżącej i docelowej atrakcyjności klienta – jak bardzo go chcemy pozyskać
  • Rozpoznanie kto go obsługuje i jak to robi
  • Rozpoznanie faktycznej jakości dostarczanych klientowi (dotąd) usług
  • Kryteria lojalności klienta wobec kancelarii: merytoryczne, relacyjne , personalne
  • Gotowość klienta do zmiany kancelarii lub zakresu usług
  • Opłacalność przejęcia danego klienta
  • Optymalne strategie przejęcia
  • Wsparcie w procesie realizacji przejęci

2. Utrzymanie współpracy z ważnymi klientami – monitoring bieżącej jakości obsługi własnej, poziomów zadowolenia i lojalności klienta oraz działań konkurencji na naszym polu usług

  • Rzeczywiste parametry zadowolenia i lojalności klienta wobec naszej kancelarii/nas
  • Wybór optymalnego poziomu świadczonej usługi
  • Bieżący monitoring poziomu realizacji usług własnych
  • Wczesne rozpoznawanie zagrożeń wynikających z działań własnych – prewencja
  • Rozpoznawanie zagrożeń wynikających z działań konkurencji – próby przejęcia naszych zleceń / klienta
  • Bieżący monitoring poziomu zadowolenia klienta i poziomu jego lojalności
  • Optymalne strategie obsługi danego klienta
  • Wsparcie realizacji

3. Efektywny rynkowo pakiet kompetencji Prawnika jako silna przewaga konkurencyjna

  • Ambicja, Siła sprawcza i Kompetencje a pozycja konkurencyjna i wyniki Partnera
  • Dziesięć kluczowych kompetencji Prawnika a jego wyniki, pozycja rynkowa i dochody
  • Warunki działania Prawnika – zagrożenia, szanse i strategie działania
  • Optymalny zakres informacji, władzy i wpływu a skuteczność i swoboda naszych działań
  • Struktura kompetencji rynkowych dająca silną przewagę nad konkurencją
  • Dynamika wzrostu kompetencji oraz wyników
  • Efektywny wzrost tych kompetencji, które dają największe przyrosty wyników, wygody i pozycji zawodowej

4. Optymalnie szybki przyrost osiągnięć Prawnika

  • Diagnozy aktualnych i docelowych możliwości zawodowych – 10 kluczowych kompetencji prawnika
  • Indywidualny Program Rozwoju Osiągnięć
  • Pilotaż kariery zawodowej
  • Wsparcie w istotnych działaniach

5. Kancelaria jako opłacalny biznes – skuteczność, efektywność, dynamika i zyski

  • Model biznesu Kancelarii – co wpływa na skuteczność, efektywność działania i zyski
  • Efektywność działania kancelarii na poziomach: strategicznym, taktycznym i operacyjnym
  • Kompetencje i relacje a zyski i sprawne funkcjonowanie firmy
  • Optymalizacja działań kancelarii jako czynnik trwałej przewagi konkurencyjnej

6. Pozostałe typy usług zwiększających konkurencyjność kancelarii

  • Analiza działań konkurencji w celu uzyskania przewagi konkurencyjnej i korekty własnego sposobu działania
  • Głębokie rozpoznanie uwarunkowań, strategii i zmian sytuacji stron w sprawach o dużym znaczeniu
  • Analiza porównawcza ofert konkurencji przy dużych przetargach na wczesnych etapach prac
  • Wczesne rozpoznanie interesów, intencji, strategii i ograniczeń drugiej strony w negocjacjach o duże stawki
  • Zdobywanie informacji o szczególnym znaczeniu dla sukcesu prowadzonej sprawy

7. Kluczowa informacja a sukces w trudnych i złożonych sprawach – narzędzia

  • co już wiemy i co jeszcze chcemy wiedzieć
  • co z tą wiedzą zrobimy
  • jakie to daje korzyści
  • pomiar użyteczności informacji a koszty jej pozyskania
  • parametr opłacalności w zdobywaniu i używaniu informacji
  • hierarchia użyteczności informacji
  • lokalizacja kluczowej informacji
  • skala prawda – fałsz
  • intencje w zniekształceniach informacji
  • pewność posiadanej wiedzy
  • my i oni – przewagi informacyjne
  • obszary sprzeczności i konfliktów
  • style relacji a posługiwanie się informacją
  • pozostałe narzędzia

8. Narzędzia zarządzania kluczowymi relacjami w środowisku: biznesowo-administracyjno-politycznym

  • lista relacji o największej wartości
  • aktualna wartość relacji / maksymalna wartość relacji / opłacalność zmiany
  • relacje wewnętrzne i zewnętrzne
  • relacje formalne i nieformalne o kluczowym znaczeniu
  • analiza jawnych i ukrytych zjawisk oraz zależności jako warunek skuteczności działań
  • jak trudne i jak złożone są sytuacje – pomiar / rodzaje trudności i złożoności
  • rozpoznanie kluczowych graczy / gracze jawni i zamaskowani / gracze pojedynczy i koalicje
  • pełna sieć relacji w grze / intencje i deklaracje graczy
  • dynamika sytuacji – monitorowanie i prognozowanie zmian
  • przewidywanie konsekwencji działań / monitowanie sytuacji / nowe czynniki z poza gry
  • bilans zysków i strat ważnych posunięć / szacowanie zysków i strat w dłuższej perspektywie
  • kierunki możliwych działań / odkrywanie niedostrzeganych dotąd możliwości
  • przewaga poprzez zmianę logiki gry / odporność i wrażliwość podmiotów w grze
  • profile wpływu na dany podmiot / strategie użycia
  • prognoza rozwoju sytuacji / prognoza zachowań graczy / rozpoznanie i działanie – właściwe proporcje

0 comments:

Dodaj komentarz